ssl

جلوگیری از هک وبسایت

جلوگیری از هک شدن سایت

 

یکی از مهم ترین کار ها بعد از طراحی وبسایت،  تامین امنیت سایت میباشد که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. شما میتوانید با کمک افزونه های وردپرسی که یک روش جلوگیری از هک وبسایت میباشد. را امنیت سایت خود را تامین کنید؛ اما بعضی از این افزونه ها ممکن است در سایت شما تداخل نیز ایجاد کند. پس امن ترین راه رعایت نکات امنیتی میباشد تا از هک شدن سایت شما جلوگیری کند.

در این مقاله قصد داریم 10 روش جلوگیری از هک شدن سایت را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک سایت امن با پشتیبانی اصولی داشته باشید. تیم ما آماده پشتیبانی و تامین امنیت سایت شما میباشد.

هک شدن سایت

از دسترس خارج شدن سایت توسط هکر ها

امروز با گسترش تعداد هکر ها در دنیا امکان هک شدن سایت ها به شدت افزایش پیدا کرده است، با این حال روش های مختلفی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد که میتوانید انجام دهید. برخی از این روش ها توسط مدیر سایت انجام میشود اما نکات کلیدی وجود دارد ک میبایست توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود تا در روند پیشرفت سایت شما مشکلی ایجاد نشود.

 

دلیل هک شدن سایت ها

قبل از یادگیری روش جلوگیری از هک شدن سایت باید با دلیل آن آشنا شوید. سوال اصلی برای هر شخص این است که چرا سایت هک میشود؟! این سوال جواب قطعی ندارد. چرا که امکان هک شدن برای هر سایتی ممکن است اما باید با راهکار های مختلف درصد احتمال آن را به حداقل رساند. هیچگاه تصور نکنید که سایت شما جزو لیست هکر ها قرار نمیگیرد؛ هر نوع اطلاعاتی برای هکر ها مناسب است پس از هیچ سایتی میگذرند.

روش های جلوگیری از هک شدن سایت توسط افراد

در تمامی کشور ها از جمله آمریکا در هر لحظه هکر ها در حال کار هستند. و در چند ثانیه یک سایت را به سرعت هک میکنند. افراد هکر برای از دسترس خارج کردن سایت شما مقاصد مختلفی دارند که به سایت ها مراجعه میکنند. اما برای افزایش امنیت سایت خود و جلوگیری از احتمال هک شدن راه های مختلفی را رعایت کنید. در ادامه به 10 مورد از رایج ترین و میتوان گفت مهم ترین این راه ها میپردازیم.

گواهی ssl سایت

1. گواهی امنیت

استفاده از گواهی ssl معتبر در سایت یکی از مهم ترین روش های جلوگیری هک شدن سایت میباشد. استفاده از این گواهی علاوه بر تامین امنیت سایت شما مزیت های بسیار زیبادی نیز به همراه دارد که میتوانید در محصول پروتکل امنیتی در مورد اهمیت آن مطالعه نمایید. به صورت خلاصه میتوانیم بگوییم ssl یک امکان برای سایت میباشد که از اطلاعات و سرور شما به صورت رمز گذاری شده نگه داری میکند.

 

این اطلاعات می تواند اطلاعات بانکی کاربران و یا ID, Password شما باشد. زمانی که توسط SSL این اطلاعات رمزنگاری شوند، دیگر دسترسی به آن ها وجود ندارد. همچنین اگر در صورت استفاده از یک گواهینامه امنیتی معتبر، اطلاعات وب سایت شما دچار مشکل شد، می توانید از شرکت ارائه و توسعه دهنده SSL خسارت دریافت کنید. البته می توانید از نسخه های رایگان ssl نیز استفاده کنید. اما نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید.

2. آپدیت به موقع

۴- وب سایت خود را آپدیت نگه دارید:

اگر شما دارای نسخه قدیمی نرم‌ افزارها هستید و کد های آن ها باز می باشد، می توانید از آن ها استفاده کنید و عمل به روز رسانی را بر روی آن ها انجام دهید. بروزرسانی مداوم می تواند از هک شدن سیستم و یا وب سایت شما جلوگیری کند. سعی کنید نرم افزارهای مورد استفاده در سایت خود را بروز نگه دارید. این مورد یک راه ساده برای جلوگیری از هک شدن سایت است.

همچنین نکته دیگر در خصوص روش های جلوگیری از هک شدن سایت استفاده نکردن از پلاگین ها و کد های جانبی است. ممکن است این پلاگین ها و ویجت های جانبی که شما نصب می کنید منجر به ایجاد اختلال در امنیت سایت شما شود. تمامی این پلاگین ها توسط یک برنامه نویسی بعضا ناشناس نوشته و توسعه داده شده اند. قبل از استفاده از یک پلاگین بایستی به خوبی تحقیقاتی در خصوص آن داشته باشید.

آنتی ویروس قوی سایت

3. استفاده از آنتی ویروس ها

یکی دیگر از روش جلوگیری از هک شدن سایت برای دستیابی اطلاعات شما ارتباط از طریق ویروس ها و بد افزار ها میباشد. این افراد میتوانند از طریق ویروس ها به حساب های سایت شما دسترسی داشته باشند. پس بهتر است از یک آنتی ویروس قوی و معتبر استفاده نمایید تا دیگر نگران ویروسی شدن سایتتان نباشید. این نوع نرم افزار ها امکاناتی دیگری را نیز شامل میشوند. امکاناتی مانند:

  1. کمتر کردن اسیب به سایت
  2. ایجاد امنیت نرم افزار ها
  3. اسکن کلی از وبسایت
  4. مراقبت از DDOS
  5. شناسایی و حذف ویروس ها
  6. و…

4. Password

یکی از ساده ترین راهکارهایی که برای جلوگیری از هک شدن سایت می توانید انجام دهید، استفاده از رمز عبور مطمئن و ایمن است. اما یعنی چه؟ خیلی ساده است. سعی کنید از رمز عبور طولانی، ترکیب حروف و اعداد، علائم و غیره برای رمز های خود استفاده کنید. رمز های کوتاه و یا رمزهایی که به یک موضوع، نام برند، رویداد و غیره اشاره داشته باشند، خیلی زود هک شده و به عبارتی قابل پیش بینی هستند.

5. ورود به سایت

پیگیری و یافتن مشکلات در ورود سایت میتواند یکی از راه های کمتر شدن احتمال حک شدن سایت باشد. با رفع مشکلات ترافیک میتوانید امنیت سایت خود را به طور چشمگیری بالا ببرید. اگر از نرم افزار های معتبری در سیستم خود استفاده نمایید و همچنین با یک شرکت همکاری داشته باشید احتمال هک شدن سایت شما کمتر میشود. رعایت این موارد از مهمترین روش جلوگیری از هک شدن سایت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *